• ΑΓΡΟΤΙΚΑ
  • Στη ΔΕΗ η εκμετάλλευση του Υδροηλεκτρικού Φλόκα – «Σβήνουν» τα χρέη της ΥΔΡΗΛ Α.Ε.

Στη ΔΕΗ η εκμετάλλευση του Υδροηλεκτρικού Φλόκα – «Σβήνουν» τα χρέη της ΥΔΡΗΛ Α.Ε.

Σε νέα εποχή φαίνεται πως εισέρχεται το υδροηλεκτρικό έργο του Φράγματος Φλόκα, καθώς σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της «Πρώτης», η εκμετάλλευση του έργου περνά στη ΔΕΗ για τα επόμενα 30 χρόνια, μέσω ανοιχτού διεθνούς διαγωνισμού που υλοποιήθηκε από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.

Η εξέλιξη αυτή θεωρείται ιδιαίτερα σημαντική, καθώς οδηγεί στην οριστική αντιμετώπιση των οικονομικών προβλημάτων της ΥΔΡΗΛ Α.Ε., της εταιρείας που διαχειρίζεται το έργο και η οποία βρισκόταν αντιμέτωπη με τραπεζικές υποχρεώσεις που ξεπερνούσαν τα 6,5 εκατομμύρια ευρώ.

Η ΥΔΡΗΛ Α.Ε. ιδρύθηκε το 2001 με αντικείμενο την κατασκευή και λειτουργία μονάδας παραγωγής υδροηλεκτρικής ενέργειας στο Φράγμα Φλόκα. Βασικός μέτοχος της εταιρείας είναι η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας με ποσοστό 80%, ως διάδοχος της πρώην Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Ηλείας, ενώ το υπόλοιπο 20% ανήκει στον ΓΟΕΒ Πηνειού-Αλφειού.

Το έργο τέθηκε σε λειτουργία το 2010, ωστόσο λίγα χρόνια αργότερα άρχισε να παρουσιάζει σημαντική πτώση στην παραγωγική του απόδοση. Από το 2015 και μετά, η εταιρεία βρέθηκε αντιμέτωπη με σοβαρές οικονομικές δυσκολίες, εξαιτίας και του υψηλού τραπεζικού δανεισμού, ο οποίος συνοδευόταν από επιτόκιο 9,5% και ετήσιους τόκους που έφταναν τις 550.000 ευρώ.

Παρά τις προσπάθειες εξυγίανσης που έγιναν τα προηγούμενα χρόνια, η κατάσταση δεν κατέστη δυνατό να αναστραφεί. Το θέμα είχε απασχολήσει και το Περιφερειακό Συμβούλιο Δυτικής Ελλάδας, ενώ το Διοικητικό Συμβούλιο της ΥΔΡΗΛ είχε αναθέσει στη Deloitte Business Solutions την εκπόνηση μελέτης για την αποτίμηση και αξιολόγηση του εύλογου τιμήματος παραχώρησης του δικαιώματος διαχείρισης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης του υδροηλεκτρικού σταθμού στη θέση «Γέφυρα Φλόκα», εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου Αρχαία Ολυμπία.

Με τη συμφωνία παραχώρησης, η ΔΕΗ αναλαμβάνει τη λειτουργία και εκμετάλλευση του έργου για τρεις δεκαετίες, χωρίς ωστόσο να αλλάζει το ιδιοκτησιακό καθεστώς της εγκατάστασης. Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας διατηρεί την κυριότητα του έργου, ενώ εξασφαλίζεται η κάλυψη των χρεών χωρίς επιβάρυνση του Δημοσίου ή της Περιφέρειας.

Παράλληλα, προβλέπεται σταθερό ετήσιο έσοδο για την ΥΔΡΗΛ και την Περιφέρεια, το οποίο θα αντιστοιχεί στο 9% των εσόδων του επενδυτή, ενώ ο ανάδοχος θα αναλάβει τόσο το κόστος διαχείρισης όσο και τις απαραίτητες επενδύσεις για τον εκσυγχρονισμό και τη βιώσιμη λειτουργία της μονάδας.

Καθοριστικό ρόλο στις εξελίξεις φέρονται να διαδραμάτισαν οι ενέργειες του Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριος Φαρμάκης και του Αντιπεριφερειάρχη Ηλείας Νίκος Κοροβέσης, με στόχο τη διάσωση και διατήρηση του έργου υπό δημόσιο έλεγχο.

Σημαντικές ειδήσεις στην Ηλεία

Τρίτος από το τέλος ο «εκλεκτός» του κ.Νικολακόπουλου!

Ένα αποτέλεσμα που δύσκολα μπορεί να θεωρηθεί απλώς αρνητικό και περισσότερο παραπέμπει σε πλήρη πολιτική αποδοκιμασία κατέγραψε ο Εκλεκτός του …

Νέος πρόεδρος ο Νικόλαος Τσαγρής στον Σύλλογο Εστίασης Ήλιδας

Σε νέα εποχή περνά ο Σύλλογος Εστίασης Ήλιδας, μετά την ολοκλήρωση των αρχαιρεσιών και τη συγκρότηση του νέου Διοικητικού Συμβουλίου, …

Ελληνική Λύση για Αρχαία Ήλιδα: Ερώτηση για την αντιπλημμυρική προστασία – Τι απαντά το ΥΠΠΟ

Η  ερώτηση που έχει κατατεθεί στην Ελληνική Βουλή από την Ελληνική Λύση με Αριθμό Πρωτοκόλλου 3314/20-02-2026 σχετικά με το θέμα « Αθωράκιστος ο εντός …

Αστυνομική «σκούπα» στη Γαστούνη: 8 συλλήψεις, 19 προσαγωγές και δεκάδες έλεγχοι

Στοχευμένη αστυνομική επιχείρηση στην Ηλεία για την αντιμετώπιση της εγκληματικότητας Από τους αστυνομικούς της Διεύθυνσης Αστυνομίας Ηλείας σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε …

Δικαστική διαμάχη για απαίτηση 287.000 ευρώ – Σε εξέλιξη η προσπάθεια ανατροπής της διαταγής πληρωμής

Μία υπόθεση με ιδιαίτερα σοβαρές οικονομικές και νομικές προεκτάσεις για τον Δήμο Ήλιδας βρίσκεται πλέον στο προσκήνιο, μετά την απόφαση …

Ισχυρή μπόρα «έπνιξε» το κέντρο των Λεχαινών – Πλημμύρισαν δρόμοι και καταστήματα

Σημαντικά προβλήματα προκάλεσε η έντονη βροχόπτωση που έπληξε το απόγευμα της Τετάρτης 17 Ιουνίου 2026 την περιοχή των Λεχαινών, μετατρέποντας …

Ροή ειδήσεων
Δημοφιλείς ειδήσεις στην Ηλεία σήμερα
Popular posts:

  • ΑΓΡΟΤΙΚΑ
  • Στη ΔΕΗ η εκμετάλλευση του Υδροηλεκτρικού Φλόκα – «Σβήνουν» τα χρέη της ΥΔΡΗΛ Α.Ε.

Στη ΔΕΗ η εκμετάλλευση του Υδροηλεκτρικού Φλόκα – «Σβήνουν» τα χρέη της ΥΔΡΗΛ Α.Ε.

Σε νέα εποχή φαίνεται πως εισέρχεται το υδροηλεκτρικό έργο του Φράγματος Φλόκα, καθώς σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της «Πρώτης», η εκμετάλλευση του έργου περνά στη ΔΕΗ για τα επόμενα 30 χρόνια, μέσω ανοιχτού διεθνούς διαγωνισμού που υλοποιήθηκε από την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας.

Η εξέλιξη αυτή θεωρείται ιδιαίτερα σημαντική, καθώς οδηγεί στην οριστική αντιμετώπιση των οικονομικών προβλημάτων της ΥΔΡΗΛ Α.Ε., της εταιρείας που διαχειρίζεται το έργο και η οποία βρισκόταν αντιμέτωπη με τραπεζικές υποχρεώσεις που ξεπερνούσαν τα 6,5 εκατομμύρια ευρώ.

Η ΥΔΡΗΛ Α.Ε. ιδρύθηκε το 2001 με αντικείμενο την κατασκευή και λειτουργία μονάδας παραγωγής υδροηλεκτρικής ενέργειας στο Φράγμα Φλόκα. Βασικός μέτοχος της εταιρείας είναι η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας με ποσοστό 80%, ως διάδοχος της πρώην Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Ηλείας, ενώ το υπόλοιπο 20% ανήκει στον ΓΟΕΒ Πηνειού-Αλφειού.

Το έργο τέθηκε σε λειτουργία το 2010, ωστόσο λίγα χρόνια αργότερα άρχισε να παρουσιάζει σημαντική πτώση στην παραγωγική του απόδοση. Από το 2015 και μετά, η εταιρεία βρέθηκε αντιμέτωπη με σοβαρές οικονομικές δυσκολίες, εξαιτίας και του υψηλού τραπεζικού δανεισμού, ο οποίος συνοδευόταν από επιτόκιο 9,5% και ετήσιους τόκους που έφταναν τις 550.000 ευρώ.

Παρά τις προσπάθειες εξυγίανσης που έγιναν τα προηγούμενα χρόνια, η κατάσταση δεν κατέστη δυνατό να αναστραφεί. Το θέμα είχε απασχολήσει και το Περιφερειακό Συμβούλιο Δυτικής Ελλάδας, ενώ το Διοικητικό Συμβούλιο της ΥΔΡΗΛ είχε αναθέσει στη Deloitte Business Solutions την εκπόνηση μελέτης για την αποτίμηση και αξιολόγηση του εύλογου τιμήματος παραχώρησης του δικαιώματος διαχείρισης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης του υδροηλεκτρικού σταθμού στη θέση «Γέφυρα Φλόκα», εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου Αρχαία Ολυμπία.

Με τη συμφωνία παραχώρησης, η ΔΕΗ αναλαμβάνει τη λειτουργία και εκμετάλλευση του έργου για τρεις δεκαετίες, χωρίς ωστόσο να αλλάζει το ιδιοκτησιακό καθεστώς της εγκατάστασης. Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας διατηρεί την κυριότητα του έργου, ενώ εξασφαλίζεται η κάλυψη των χρεών χωρίς επιβάρυνση του Δημοσίου ή της Περιφέρειας.

Παράλληλα, προβλέπεται σταθερό ετήσιο έσοδο για την ΥΔΡΗΛ και την Περιφέρεια, το οποίο θα αντιστοιχεί στο 9% των εσόδων του επενδυτή, ενώ ο ανάδοχος θα αναλάβει τόσο το κόστος διαχείρισης όσο και τις απαραίτητες επενδύσεις για τον εκσυγχρονισμό και τη βιώσιμη λειτουργία της μονάδας.

Καθοριστικό ρόλο στις εξελίξεις φέρονται να διαδραμάτισαν οι ενέργειες του Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας Νεκτάριος Φαρμάκης και του Αντιπεριφερειάρχη Ηλείας Νίκος Κοροβέσης, με στόχο τη διάσωση και διατήρηση του έργου υπό δημόσιο έλεγχο.

Σημαντικές ειδήσεις στην Ηλεία

Τρίτος από το τέλος ο «εκλεκτός» του κ.Νικολακόπουλου!

Ένα αποτέλεσμα που δύσκολα μπορεί να θεωρηθεί απλώς αρνητικό και περισσότερο παραπέμπει σε πλήρη πολιτική αποδοκιμασία κατέγραψε ο Εκλεκτός του …

Αστυνομική «σκούπα» στη Γαστούνη: 8 συλλήψεις, 19 προσαγωγές και δεκάδες έλεγχοι

Στοχευμένη αστυνομική επιχείρηση στην Ηλεία για την αντιμετώπιση της εγκληματικότητας Από τους αστυνομικούς της Διεύθυνσης Αστυνομίας Ηλείας σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε …

Δημοφιλείς ειδήσεις στην Ηλεία σήμερα
Ροή ειδήσεων